topbella

Wednesday 12 June 2013

Pemakaian tudung ketika majlis pernikahan



hai semua..saya harap anda semua xjemu tuk singgah di blog saya,,biasala blog saya ne cerita sal tudung je,,entri kali ne plak saya nk share cara pemakaian tudung untuk majlis pernikahan..musim2 cti sekolah ne rmai yang akan melangsungkan perkahwinan,,kompem bakal2 pengantin konfius tuk menggyakan pakaian mereka terutamanya tudung,,btol x bkal2 pngantin??..hehehe..

Kebiasaannya majlis pernikahan diadakan secara sederhana dan menepati kehendak agama..yelaa..sbgai orng islam kte msti mengikut syariat islam agar mjlis kte ne berkat..x g2..cara pemakaian tudung juga msti sopan dan semestinya menutupi bahagian dada. Lebih elok jika anda mengelakkan fesyen yang keterlaluan, tambahan pula jika majlis pernikahan diadakan di masjid..untuk menghormati tempat dan juga majlis yang suci itu, eloklah jika tudung yang dikenakan tampak sopan dan ayu..cm irma ne..cntk kn..:)


Selain itu, pemillihan layah pula mestilah lebih panjang dan menutup bahagian pinggul. Terdapat beberapa tip dan pilihan gaya tudung yang boleh disesuaikan untuk majlis pernikahan:

  - Ikatan tudung berbentuk V
  - Ikatan tudung berbentuk separuh bulat
  - Ikatan runcing di bahagian tepi



Warna-warna pilihan majlis pernikahan adalah seperti putih mutiara, biru ais, krim, kelabu lembut, biru tirus, ungu kundang lembut dan merah jambu. Majlis pertunangan dan persandingan tidak banyak beza dari segi cara pemakaian tudung. Ia bergantung kepada pasangan untuk kelihatan anggun dan ayu sebagai pengantin muslimah dan juga mengikut kesesuaian bentuk muka dan warna kulit pengantin.

0 comments:

Post a Comment

About Me

My Photo
Anis Athira Hasan
Tanah Merah, Kelantan, Malaysia
View my complete profile